Hoppa till innehållet

Studerande

Som studerande vid Utbildning Nord kommer du till en hemtrevlig miljö.
Här bor de flesta studenterna i skolans boenden och delar både kök och fritid.

Du får en bra utbildning som ökar dina chanser till jobb.
Och det mest speciella; hos oss studerar du tillsammans med både svenska, finska och norska studenter.
Här träffar du människor du kanske aldrig hade mött annars.
Kanske blir ni vänner för livet.


Skolan

Utbildning Nord ligger i en av landets mest expansiva regioner vilket också avspeglas i skolan.

Utbildningarna bedrivs på två olika platser, Övertorneå och Hedenäset. Här finns en framtidstro och positiv inställning.

Läs mer om skolan

Studera med oss

Som studerande vid Utbildning Nord kommer du till en familjär och ödmjuk miljö där du får ett livslångt lärande varje dag.

Läs mer om studerande

Boende

Alla våra studerande som kommer från andra orter och länder garanteras boende genom Utbildning Nord.

Kolla på våra boende

Nyheter

Övertorneås ArcticSkills Medaljörer 2024!
I veckan avgjordes årets yrkestävling ArcticSkills 2024 i Kirkenes, Norge. Deltagarna från Norge, Sverige och Finland tävlade i 13 olika...


Instagram #utbildningnord

By Formsmedjan. Powered by Yago